marți, 7 aprilie 2009

fertil/infertil

zilele astea am trecut printr-un eveniment neplacut cu catelusa mea: am sterilizat-o. mi se pare foarte dureros, desi stiu ca o sa fie ok ma gandesc la consecinte.

de pilda, aseara, dupa ce am primit din partea ei una din cele mai triste priviri, plina de repros si tristete, m-am intrebat: oare ce drept avem noi sa hotaram asupra vietii lor, mai exact a fertilitatii lor. daca o femeie este infertila, sau din cauza unor probleme nu poate avea copii nu este implinita, la fel si in cazul barbatilor. e ca si cum o parte din tine ar lipsi. asta in cazul celor care se nasc asa, sau din diferite motive nu pot avea copii. si aacum hai sa facem un exercitiu de imaginatie: cum te-ai simti tu daca parintii tai te-ar duce la castrat? daca ti-ar scoate toate organele de reproducere din burtica, sau bilutzele (dupa caz). nu ai simti ca ti se face o nedreptate? nu te-ai simti mutilat? handicapat? si atunci noi de ce le facem asta animalutzelor noastre?

cu siguranat imi vei raspunde: pentru ca stapanul are grija de pui mai departe. el trebuie sa-i hraneasca cand se maresc si sa le gaseasca un stapan, iar la noi daca nu ai pedigree nu te baga nimeni in seama, ca asa isi pot lua si de pe strada. esti tu asa de sigur ca ma mica lor nu le va da din mancarea ei. sau poate invata sa vaneze vrabii (asa cum incerca acum ceva timp catelusa mea). de unde stii tu ca mamica lor (adica catelusa ta) nu va face tot posibilul sa si-i creasca, fara sa-ti ceara ajutorul.

ma simt extrem de vinovata, si parca si mai vinovata atunci cand ma uit in ochii sufernzi ai catelusei mele. Timpul le vindeca pe toate, dar eu nu voi uita zilele astea vreodata......

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu