marți, 7 aprilie 2009

tigan sau rrom, aceasta este intrebarea....

pentru inceput va rog sa cititi urmatorul articol: http://buburuza.net/2009/02/rusine-pentru-mass-media-manelizata-din-romania/ .

este o problema deja. inteleg ca poate avem o parte din vina prin faptul ca i-am marginaliat atat de mult timp. cineva imi spunea ca pe vremea "impuscatului" nu indrazneau sa scoata capul din pamant pentru ca erau pedepsiti imediat, dar asta nu e o solutie pentru ce se intampla la ora actuala. e adevarat ca sunt tigani (urasc cuvantul rrom, mi se pare o jignire sa-i numim asa), au o cultura i o traditie, dar au si niste obiceiuri care nu ne fac cinste.

cu totii arunca cu pietre in tigani pentru ca fac si dreg, dar noi nu facem nimic sa schimbam asta. desigur pretentii exista, dar actiuni ioc.

propunerea mea: intamplator as putea face o comparatie cu afro-americanii, diferenta consta in faptul ca afro-americanii au fost dusi cu forta din africa, tiganii nostri in schimb a fost un popor migrator care s-a stabilit si in romania, apoi nobilimea i-a transformat in scalvi. cu toate astea in ambele cazuri, odata cu eliberarea au aparut si problemele. ce am invatat eu de la poporul de peste ocean, singurul mod in care poti invinge aceasta problema este educarea. astfel, copiii tigani ar trebui incurajati sa mearga la scoala, ajutati, de asemenea cadrele din invatamant ar trebui instruite sa nu faca diferenta intre romani si tigani, ba chiar sa sprijine copiii tigani in procesul de invatare.

ichei prin faptul ca mi-as dori ca peste 20 ani sa traiesc visul american, adica poporul sa treaca peste bariera rasiala si sa aleaga la putere un presedinte tigan. asta are doua taisuri, incurajarea tiganilor sa invete si acceptarea romanilor ca tiganii pot fi oameni de incredere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu