marți, 7 aprilie 2009

decembrie '89 prin ochi de copil....

acum 19 ani, priveam la tv scene din filme. asta intelegeam eu din revolutie, pentru ca aveam aproape 2 ani. nu stiam ce inseamna violenta, comunism sau numele ceausescu, dar eram de partea celor ce erau fugariti cu armele. nici pana astazi nu-mi dau seama cum am rationat eu ca aceia erau cei "buni".

ani mai tarziu ascultam cu o atentie lacoma povestile tatalui meu legate de acele zile sangeroase. de multe ori imi imaginam cum s-a petrecut totul si mereu m-au bantuit scenele vazute la tv in ziua de 22 decembrie 1989. am facut multe eforturi de memorie pentru a-mi da seama unde erau, si cu toate astea tot ce tin minte erau usile unui garaj/ depozit imens sau poate chiar undeva lanaga televiziune sau radiodifuziune.

nu de putine ori m-am gandit serios cum as fi reactionat daca eram mai mare, cat sa pot constientiza, sa pot lua o decizie. probabil ca daca as fi avut varsta pe care o am acum as fi protestat si eu cu ceilalti, de asemenea ma gandesc ca as fi putut sta intr-un loc, bine ascunsa, dar cu o vedere f buna, astfel incat sa pot prinde tot cu mintea, sa nu uit niciodata. mi-e greu sa cred ca as fi ales varianta 2.

tu ce ai facut la revolutie?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu